סיכום שבועי: חיים של אחרים ונקודה למחשבה

תאילנד הו תאילנד
השבוע היו במשרד שני סיפורים ששניהם קשורים להשפעה המטורפת שיש לתאילנד על אנשים
אני עצמי לא הייתי בתאילנד.
אבל הלקוחה שהייתה אצלי סיפרה שהיא בעלה ושלושת הילדים שלהם נסעו לטיול בתאילנד לפני 3 שנים. הם נהנו בטרוף. הסכימו שתאילנד היא סוג של גן עדן קסום. השירות, העיסויים, הקוקטיילים, החופים, היא סיפרה, “זה המקום הכי מדהים בעולם”.

לי אישית יש טראומה מתאילנד, בלי להיות שם. הסיבה נעוצה בסיפור הבא, לפני עשר שנים נכנסה אלי למשרד לקוחה , שבורה, מרוסקת. וסיפרה שנסעה עם בעלה הבן שלה בן 5 והתינוק שלה בן 8 חודשים לחופשה מפנקת באי פרטי בתאילנד.

כסף לא היווה בעיה והם שכרו שם וילה מטורפת. בבוקר היום השני לשהות בגן העדן הפרטי הזה, שמעו רוח חזקה בחוץ. היא החזיקה את התינוק בידיים ויצאה איתו החוצה והסתכלה אל האופק. כמו משום מקום הגיע צונאמי התינוק עף לה מהידיים ונשאב למערבולת הסערה. הטרגדיה הזאת היתה בכל החדשות בתאילנד ובישראל.

שבוע לקח למצוא את חלקי גופתו הפזורים. המשפחה הזו מעולם לא חזרה לעצמה. הם התגרשו, היא מעולם לא חזרה לתאילנד. ומאז הסיפור הזה אני לא מצליחה להביא את עצמי לנסוע לשם. למרות שזה כנראה יקרה מתי שהוא.

אבל נחזור ללקוחה מהשבוע, הם אכן היו בתאילנד והיה להם טיול מדהים. הם חזרו והבעל שהיה איש עסקים נשאר עם טעם של עוד. הוא החל לחפש עסקים עם תאילנד, מי שמחפש מוצא. והחל לנסוע תדיר כל שלושה חודשים לפחות לשבועיים.
לעסקים.
היא כמובן לא יכלה להצטרף אליו, זה לא קפיצה לארופה, משהו צריך לטפל בילדים.
כעבור שנתיים קשות כאלה בהם הוא על הקו ומירב העומס עליה. כשהוא מרוחק ממנה והיא מרגישה בודדה החליטה להפתיע אותו בתאילנד.
ארזה מזוודה בלי לספר לו דבר, וטסה להפתיע אותו. היא רק לא ידעה שמי שיופתע יותר יהיה היא.

היא הגיעה לכתובת ביתו השכור. כשהגיע ראתה בפתח הדלת עגלת תינוק. היא לא הבינה מה עושה /שם עגלת תינוק לרגע חשבה שאולי טעתה בכתובת. אבל לא.

היא דפקה בדלת, ותאילנדית צעירה בשנות ה20 פתחה לה את הדלת כשבידה תינוק בן כשנה.
איפה אורי שאלה? לפתע הגיח אורי מחדר השינה בתחתונים, כשראה אותה הלבין, “מה את עושה כאן?” נפלט לו בצרחה. “מי זאת? זה הילד שלך?”. הוא הניח ידיים על הראש מסתיר התיישב והסתיר את פניו מאחורי הידיים. הדמעות שלה ירדו וירדו והיא לא הייתה מסוגלת לזוז.
היא הסתובבה, חזרה במונית לשדה וחיכתה לטיסה הבאה לישראל.
היא הגיעה אלי והגשנו בקשה ליישוב סכסוך מתוך תקוה שהוא לפחות יתנהג בכבוד וייתן לה את כל מה שמגיע לה בלי קרב. כן כן גם מחצית העסקים בתאילנד.

הסיפור השני אף הוא קשור לתאילנד.

הוא הגיע למשרד, גבר גבה קומה מתוקתק, כולל צעיף של לואי ויטון מכנס מחויט כולו מדיף ריח בושם גברי שמילא את המשרד. כל הבנות הציצו מהחדרים. הוא היה מוכר להם. אחד ממעצבי האופנה הידועים.

לפני כשלוש שנים גילה שהוא חולה בטרשת נפוצה. הוא נשוי כבר המון שנים, כששאלתי כמה שנים הוא אמר, מיליון. שני בנים, כולם בגירים למעשה הוא כבר סבא.

עשיר מאד, הוא לא רק מעצב אופנה , מזמן הוא מינף את כספי האופנה לנדל”ן ולהשקעות בינלאומיות. מה אתה עושה פה שאלתי?
הוא חייך חיוך שובב וסיפר, שלפני 3 חודשים רב עם אשתו ריב שגרתי על איזה שטות. יצא מהבית לעבודה, אך החליט במקום זה לנסוע לשדה התעופה. התקשר מהדרך לסוכנת הנסיעות ואמר לי תמצאי לי להיום כרטיס ביזנס לתאילנד. כעבור 3 שעות הוא היה על מטוס.

כשנחת בתאילנד, ראה שאשתו והילדים חיפשו אותו כמה פעמים. אני דואגת היא כתבה לו בהודעה.
אז הוא שלח להם הודעה בווטסאפ המשפחתי. אני בתאילנד. הוא חזר לישראל רק כבור חודשיים.
נדהמתי. ככה סתם. פתאום. בלי להודיע? איך היא הגיבה?

או, אז זה בדיוק הבעיה, חשבתי שהיא תכעס קצת ויעבור לה, אבל היא לא נרגעת. היא הגישה נגדי בקשה ליישוב סכסוך לבית הדין הרבני. אבל לא בשביל זה הוא הגיע. היא כבר הסכימה לא להתגרש בתנאי שיבטיח אותה. “אני רוצה שתעשי לי הסכם” אמר לי. “היא רוצה שאתחייב לא לנסוע לתאילנד יותר” ואתה מסכים? אתה רוצה להישאר נשוי? שאלתי בסקרנות.

“אני אדם חולה אני לא רוצה להישאר לבד. אבל אני לא מתכוון לוותר על תאילנד. זה המקום הכי קרוב לגן עדן שאגיע אליו, אם צריך אתגרש”
תאילנד הזאת מה היא עושה לאנשים…כנראה שאני באמת צריכה לנסוע לראות מקרוב.

נקודה למחשבה: התחלתם להתכונן ל 2023?

הנה עוד שנה אזרחית מסתיימת לה ונשארו לנו שבועיים, לארגן מחשבות, לסקור אחורה מה היה לנו שם, ב 2022, במה התקדמנו, מה טעון שיפור, מה הבטחנו לעצמינו שנעשה ולא עשינו ואיך אפשר לדאוג שהדברים האלה יקרו ב 2023.
כמו בכל שנה אני כותבת לעצמי חזון לשנה הבאה. מטרות, יעדים, משאלות לב ומה לא.

איך עושים את זה איך מייצרים חזון. אז הנה שהאלות הכי חשובות שתענו עליהם לפני ש2023 מתחילה ויעזרו לך לבנות את החזון שלכם.

חוויות

השאלה הראשונה: איזה חוויות הייתם רוצים לחוות בשנה הקרובה? בכל תחום. להלן דוגמאות לפירוט שאלות בתחום החוויות: עם מי הייתם רוצים לקום בבוקר, איך הייתם רוצים להרגיש אתו, מה הייתם רוצים שיחשוב עליכם? איך אתם רוצות להרגיש אליו? איך נראית הזוגיות העתידית שלכם. החוויות המשותפות שלכם. האם אתם רוצים לצחוק יחד? לנסוע יחד? מה סך החוויות הזוגיות שהייתם רוצים לחוות? איזה הרפתקאות אתם רוצים לעשות עם החברים שלכם? עם ההורים שלכם? לאיזה טיולים הייתם רוצים לצאת? איך הייתם רוצים להרגיש אצלכם בבית? איזה בית אתם רוצים כדי לחוות את החוויות האלה? איזה חוויות בקרירה הייתם רוצים?

התפתחות עצמית

אלה השאלות האישיות על האני שלכם, הנה דוגמאות: מי אני צריך לגדול להיות כדי להיות האדם שחווה את החוויות האלה? איך אני רוצה להתפתח מבחינת התזונה שלי, השינה, הספורט? איך הייתי רוצה להתפתח אינטלקטואלית? האם בא לי ללמוד משהו. אולי קורס? לשנות את המוח שלי? איזה כישורים אני צריכה כדי להיות האדם הזה שחווה את החוויות האלה? אולי ללמוד שפה? אולי כלי נגינה? איך לגדול בהיבט הרוחני? אולי מיינדפולנס , מדיטציה. אולי לחזק את האמונה שלי? את הבטחון העצמי שלי? אולי אני צריך לגדול ולהרגיש ראוי לחוויות האלה? מה יגרום לי להרגיש ראוי?
תרומה לעולם

אז אם הצלחתם להיות האדם המפואר הזה שחווה את כל החוויות האלה, שגדל והתפתח להיות יציב והגרסה הטובה ביותר של עצמו , אז מה אתם תורמים לעולם? לקהילה? לשכונה? לקרובים? לנזקקים?
ואלה השאלות: האם אני עובדת בעבודה שתורמת, משפיעה על אנשים? האם אני עובדת במקום שהאידאולוגיה שלו עולה בקנה אחד עם הערכים שלי? האם יש משהו שהייתי רוצה לתת? לעשות? לשנות עבור אחרים?

זה לא חייב להיות עבודה פילנטרופית. מספיק שבחזון שלכם יש לכם מספיק כסף לתרום מידי פעם, לתת לנזקקים, לעזור במשהו. ככל שהחזון ייטיב עם העולם ככה הסיכוי שלו לקרות גדל
קדימה שלב הראשון תענו על השאלות האלה, אפילו תייצרו לוח השראה ל 2023. מה שאתם בפוקוס עליו…יקרה יגדל ויתממש.

קצת עלי

ילידת שנת 1974, נשואה ואם לשלושה. לאחר סיום התיכון במגמת דרמה התגייסה לצה"ל וביצעה שרות צבאי משמעותי כר"לשית של קצין בכיר בחיל אוויר. עם תום השרות הצבאי למדה לתואר פילוסופיה וספרות באוניברסיטת תל-אביב אך החליטה לשנות ייעוד וסיימה את לימודיה לתואר L.L.B. במשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה בסוף שנת 1999. הצטרפה כחברה בלשכת עורכי הדין בשנת 2000. איימי החלה לעסוק בתחום דיני המשפחה מיד עם הסמכתה, ומאז ועד היום מנהלת את המשרד הפרטי שבבעלותה.

רוצה לקבל כלי שיעזור לך להתמודד עם משברים?

הכניסי את המייל ואשלח לך הקלטה של הרצאת הדגל שלי "סערות לא נמשכות לנצח"