בינה שקרנית בבית משפט

הסיפור הזה כולו אמת
אני לא אחשוף כמובן את פרטי הלקוחה והצד השני מפאת חסיון אבל שאר הפרטים מדויקים
אני מייצגת לקוחה מדהימה , נקרא לה רונית. רונית אשה מצליחה מאד, יפה מאד, עסוקה מאד. היא בעלים של חברה, יש לה עובדים ועובדות ולו”ז צפוף וילדה אחת מנישואין ראשונים נקרא לה יובל .

רונית אדם פתוח, ורבלי כריזמטי, ושפוי . מאד מאד שפוי לא הורה מנכר, לא מסיתה להפך, היא שמחה במערכת היחסים של יובל עם אבא שלה שמפנה לה לפחות חצי שבוע לקדם את העסק שלה ואת הזוגיות החדשה שלה.
לפני כחודשיים יובל הגיע לבית אמה והודיעה לה שהיא לא מתכוונת ללכת יותר לאבא. אבא מפריע לי הוא מציק לי, הוא מדבר עליך בלי הפסקה ואני לא מעוניינת להגיע לשם יותר, רע לי שם ואכן הפסיקה ללכת למרות הפצרות האם.
נפתח סוגריים, הגרוש של רונית הוא ההפך הגמור שלה, הגירושין ממנה הפכו לאובססיה, הוא אדם דכאוני וקשה, לא המשיך הלאה בכלל, למעשה הוא אלוף העולם בהתעללות באמצעות מערכת המשפט. והגיש 4 תביעות ו 16 בקשות לשופטת ו 4 בקשות נוספות לרשמת, בתוך חודשיים בלבד. כולם הזויות ונועדו לייצר פרובוקציה ועלויות. בינהם לדוגמא תביעת לשון הרע על זה שרונית פעם קראה לו “נעבך” ברחוב.

למעשה לרונית היתה עורכת דין אחרת בתחילת ההליכים שהודיעה לה שהיא לא מסוגלת להמשיך לטפל בתיק כי התיק “משבית” לה את המשרד. אכן תיק כזה צריך משרד גדול שיכול להגיב לעשרות הבקשות. וכשהיא הגיעה אלי הבהרתי לה שאני פשוט שמה עורכת דין שתעבוד כמעט רק על התיק שלה, בכל בוקר בקשה חדשה, תגובה, תגובה לתגובה ועוד בקשה ועוד תביעה וכו. אתם יכולים לנחש כמה זה עלה לה? הרבה. אבל לא היתה ברירה.

הגרוש שלה מייצג את עצמו. הכי קל להתעלל באמצעות מערכת המשפט כשאתה מייצג את עצמך כי זה חינם. אבל רגע זה לא הסיפור כאן.
כשקיבלתיי את התיק התקשרתי אליו והצעתי לו שבמקום תביעות ובקשות פשוט נקבע טיפול מיידי להחזרת הקשר, איך שהוא רוצה איזה שהוא רוצה , הוא סרב להכל והודיע שרק השופטת תחליט!

כשראיתי שמצבה של הקטינה מחמיר הגשתי בקשה למינוי פסיכולוג וכמובן אפוטרופסית לדין שתשמיע את קולה של הקטינה. וגם תבהיר שלא מדובר בתיק ניכור.
ביהמ”ש מינה עורכת דין מהממת, חברה שלי כאן בפייסבוק שאם תחליט להחשף זכותה ואם לא זה בסדר. דבר אחד חשוב לאמר היא אמא, מסורה, בילדים היא מבינה והיא הגישה דו”ח מקיף מאד על רצונה של הילדה ועל מצבו של האב ומצב היחסים הקשה ביניהם כשהיא מבהירה שאין ניכור או הסתה פשוט בעיה ביחסי אב בת. ככה זה לפעמים בגיל ההתבגרות וצריך לטפל.

או אז הגיש האב תגובה ובה טען כי אני, ועורכת הדין האפוטרופא לדין צריכות להיפסל ולהענש, על הסתרת מידע. שלושה עמודים מלאים בפירוט ענף של מערכת היחסים הקרובה ביני ובין האפוטרופא ביניהם לפחות 3 מאמרים משפטיים עם כותרות מפוצצות שכתבנו יחד. עבדנו יחד ייצגנו יחד ובכלל לטענתו אנחנו חברות הכי טובות והסתרנו זאת מבית משפט.
כשקיבלתי את התגובה למשרדי. התבלבלתי לרגע. אולי אנחנו מכירות מלפני… אולי כתבנו מאמרים? אבל איך בחיים לא נפגשנו. רגע אולי נפגשנו? אולי באוניברסיטה? אנחנו לא חברות, לא קרובות ולמעשה לא כתבתי אף פעם כלום בשיתוף ען אף אחד. אבל המציאות המפורטת שהוצגה בבקשה הכוללת כותרות מפוצצות (שווה לכתוב את המאמרים האלה מתישהו) תעתעו בי הפסקתי לסמוך על הזיכרון שלי ודרשתי מכל עורכות הדין במשרד להתגייס ולחפש בכל מקורות המידע את המאמרים האמורים.
אף אחת לא מצאה דבר.

האפוטרופא עצמה פנתה אלי ושאלה אם כתבנו משהו יחד? כי היא לא זוכרת דבר כזה ואני עניתי שחד משמעית לא.
השבתי בבטחון לבית המשפט שאין דבר כזה כי לא היה כלום ואין כלום. ואם סבור האב שיש שיציג את המאמרים עצמם ואת מראה המקום.
לתדהמתי הרבה הגיש האב בקשה 16 בה צרף הפעם את מראה המקום המפורט של כלל המידע שקיבל….. משהו כבר מנחש?
AI של גוגל.
למחרת היום התנהל דיון
לדיון הבאתי מה חושבת הבינה המלאכותית קלוד, על השם איימי בכור בוני: “אין אדם כזה היא דמות מומצאת של דיסני”
ראיה חלוטה מchat gpt שהשופטת עצמה כתבה מאמרים עם האב.
בנוסף הצטיידתי במידע שמציגות חברות ה AI בעצמם שמבהירות כי יש לבדוק כל אינפורמציה ואת אמתותה כי זה לא בהכרח מדויק. וכן את חוזר הכנסת בנושא שמסביר שהרבה מן הדברים הם דיפ פייק.
סכנה גדולה אורבת בבתי משפט, ראיות שמובאות כאמת לכאורה שהופקו על ידי תוכנות של בינה מלאכותית
הבעיה הגדולה היתה לשכנע את האב שזה לא אמת. “גוגל לא ישקר לי” הוא זעק בבית המשפט ונדהם לגלות שתוכנות אחרות סיפקו מידע הפוך ואף כזה הטוען להכרות מוקדמת שלו עם השופטת כולל כתיבת מאמרים משותפים!

הפוסט הזה הוא לא רק סיפור מטורף אלא מציאות חיינו היום כשהבינה המלאכותית נגישה לכולם. גם לילדים שלנו שעלולים לקבל את התשובות שהם מקבלים ממנה כתורה מסיני.
ה AI הוא כלי מדהים שהולך ומתפתח ואני בטוחה שימצא מקום גם בעולם המשפט. אבל עצתי לכם שום דבר שמגיע מבינה מלאכותית כרגע לא בר שימוש בלי בדיקה במאגרים אמיתיים.
ורק לסגור את המעגל השופטת המליצה ושיכנעה את האב לסגור את כל התביעות וכל הבקשות וללכת לטיפול עם ביתו. בדיוק כפי שהצעתי לו בשיחת הטלפון הראשונה ועוד לפני שרונית בזבזה עשרות אלפי שקלים על שכר טירחה.

אבל כל אחד חייב לעבור את הדרך שהוא חייב. ועד שבתי המשפט לא יכירו בהתעללות באמצעות מערכת המשפט ימשיכו צדדים לסבול מצדדים מתעללים.
אני כמובן עמדתי על פסיקת הוצאות עבור רונית שהיתה פשוט לעג לרש. 5000 ₪ בלבד.

קצת עלי

ילידת שנת 1974, נשואה ואם לשלושה. לאחר סיום התיכון במגמת דרמה התגייסה לצה"ל וביצעה שרות צבאי משמעותי כר"לשית של קצין בכיר בחיל אוויר. עם תום השרות הצבאי למדה לתואר פילוסופיה וספרות באוניברסיטת תל-אביב אך החליטה לשנות ייעוד וסיימה את לימודיה לתואר L.L.B. במשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה בסוף שנת 1999. הצטרפה כחברה בלשכת עורכי הדין בשנת 2000. איימי החלה לעסוק בתחום דיני המשפחה מיד עם הסמכתה, ומאז ועד היום מנהלת את המשרד הפרטי שבבעלותה.

רוצה לקבל כלי שיעזור לך להתמודד עם משברים?

הכניסי את המייל ואשלח לך הקלטה של הרצאת הדגל שלי "סערות לא נמשכות לנצח"